Servicii / Service si garantii
Produsele comercializate de Radical Solutions SRL beneficiaza de garantie in conditiile legilor din Romania: Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului, modificata prin Legea nr. 161/2010 si Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, modificata si completata prin Ordonanta nr. 140/2021.
Garantia legala de conformitate:
Se refera la protectia juridica a consumatorului rezultata prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentand obligatia legala a vanzatorului fata de consumator ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare sa aduca produsul la conformitate, incluzand restituirea pretului platit de consumator, repararea sau inlocuirea produsului, daca acesta nu corespunde cu specificatiile pe care el s-a angajat ca le vinde sau în publicitatea aferenta.
Durata garantiei este 24 luni cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 24 luni. Aceasta garantie este independenta de garantia legala (tehnica, comerciala) si nu face obiectul defectiunilor tehnice. Nu sunt considerate defecte monitoarele care prezinta 3-5 pixeli defecti conform standardului de calitate international ISO 13406-2 clasa II. Conform legii o piesă sau un produs de schimb sau un Produs Apple reparat primește garanția de 90 (nouăzeci) de zile de la data înlocuirii sau a efectuarii reparației.
In cazul acumulatorilor, garantia este acordata in cazul in care capacitatea bateriei este scazuta sub 80% din capacitatea de fabricatie. Garantia nu acopera si datele stocate pe produsele care permit stocarea acestora – in acest sens se recomanda backup-urile periodice.
Raspunderea vanzatorului privind garantia legala de conformitate, potrivit prevederilor art. 9-14 din Legea nr. 449/2003, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 24 luni, calculat de la livrarea produsului. Pentru produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 an, acest termen se va reduce la durata medie de utilizare.
In temeiul art. 17 din Legea nr. 449/2003, consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o. Sanctiunea nerespectarii acestei obligatii consta in decaderea consumatorului din dreptul de a mai putea solicita remedierea lipsei de conformitate.
In primele 6 luni de la cumparare, consumatorul nu trebuie sa dovedeasca neconformitatea, deoarece se considera ca a existat la data cumpararii. Pentru perioada de la 6 luni la 2 ani, lipsa conformitatii va trebui dovedita de consumator
Garantia comerciala:
Asa cum este definita de Ordonanta nr. 140/2021, este orice angajament asumat de vanzator fata de consumator, fara solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a pretului platit de consumator, de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat, in cazul in care acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta. Se adreseaza consumatorilor si poate fi diferita pentru diverse loturi de produse in functie de existenta sau nu a unor promotii si este oferita de producator, distribuitor sau vanzator in conditiile specificate în declaratiile referitoare la garantie si in publicitatea aferenta fiecarui produs.
In cazul extinderilor de garantie conditionate de inscrierea pe site intr-o perioada de timp limitata, sarcina probei revine cumparatorului. Deasemenea pentru a beneficia de garantia comerciala consumatorul are in sarcina sa detina documentele ( factura, bon si certificat de garantie) din care sa reiasa clar datele de identificare ale produsului si durata clara a garantiei comerciale oferite, in caz contrar se pierde dreptul la aceasta garantie.
Garantia legala (tehnica):
Se acorda in baza Certificatului de garantie emis pe baza garantiei comerciale, trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, durata medie de utilizare, modalitatile de asigurare a garantiei – intretinere, reparare, inlocuire si termenul de realizare a acestora, denumirea si adresa vanzatorului sau ale unitatii specializate de service. In cazul Certificatelor de garantie emise de producator sau importator in care unitatile de service sunt precizate explicit, produsele defecte pot fi trimise sau predate de client la centrul de service indicat in certificat pentru acordarea garantiei.
CONDITIILE ACORDARII GARANTIEI
• Clientul trebuie sa prezinte certificatul de garantie completat corect, cu data achizitiei , stampilat si semnat impreuna cu factura sau bonul fiscal.
• Descrierea detaliata a defectului produsului.
• Datele dvs de contact: nume, prenume, telefon,mail, pentru a putea fi informat despre stadiul reparatiei.
In cazul neprezentarii documentelor de mai sus, Radical Solutions, nu poate asigura service-ul gratuit.
In cazul solicitarii nejustificate de acordare a garantiei, consumatorului i se va solicita contravaloarea manoperei de investigare de 150 lei.
EXCLUDERI DE LA GARANTIE
• Orice modificare adusa produsului pentru imbunatatirea sa, fara aprobarea scrisa a producatorului sau vanzatorului
• Intretinerea periodica necesara si reparatia sau inlocuirea de componente uzate, deteriorate, in urma unei utilizari normale.
• Defectele fizice produse in urma socurilor mecanice/termice (sparturi, zgarieturi, crapaturi, arsuri, deformari etc)
• Garantia nu acopera cazurile in care etichetele, insemnele si sigiliile producatorului prezinta stersaturi, modificari, dezlipiri sau alte urme de interventie.
• Garantia nu acopera patrunderea de lichide sau corpuri straine, in produs.
CONDITII DE AMBALARE
• Produsele se expediaza ambalate astfel incat sa fie protejate impotriva deteriorarilor mecanice din timpul transportului, care pot afecta starea produsului.Se recomanda ambalarea in folie protectoare , cutie de carton si alte materiale care sa protejeze produsul cat mai bine.
• Pe colet trebuie mentionat: in atentia Departamentului Service.
• In colet trebuie pus certificatul de garantie, cu datele de identificare corecte ale produsului, insotit de o copie a actului fiscal.
Va rugam sa ambalati produsul cat mai bine, pentru a evita eventualele deteriorari ale produsului din timpul transportului.
Termeni si conditii privind serviciile post-garantie
Clientii care solicita servicii post-garantie, asuma si se obliga sa respecte termenii si conditiile prevazute pentru contractarea acestor sevicii, conform art.1270 Cod civil privind forta obligatorie a contractelor, dupa cum urmeaza:
• costul transportului produselor, de la client catre unitatea de service si de la aceasta catre client, atat in cazul in care clientul accepta devizul de reparatii cat si in cazul in care il refuza, este suportat de catre client;
• de la data la care clientul accepta devizul de reparatii, acesta se obliga sa achite contravaloarea acestora, sa ridice la termen produsul reparat si sa suporte costul de restiuire al produsului;
• in cazul in care clientul intarzie mai mult de 30 de zile la ridicarea/preluarea produsului dupa data la care a fost anuntat ca produsul reparat/nereparat poate fi ridicat, clientul va plati o taxa de depozitare de 10 lei/zi, pana la data ridicarii/preluarii efective.
• in cazul in care clientul intarzie mai mult de 90 zile la ridicarea/preluarea produsului ( reparat sau nereparat) fata de data la care a fost anuntat ca il poate ridica, produsul este considerat ca abandonat si trece automat in proprietatea Radical Solutions, sau poate fi predat societatilor de reciclare, in functie de decizia Radical Solutions, fara ca clientul sa mai aiba vreun drept la despagubire sau restituire;
• clientii din categoria legala a consumatorilor nu au drept de retragere din contract dupa ce si-au dat acordul pentru efectuarea reparatiilor, avand in vedere ca dupa acest moment serviciile se vor executa imediat si in totalitate.